Algemene Voorwaarden
DIENSTVERLENING PARTICULIEREN
Van:
2B-Alive Counselling en Therapie
Praktijkadres: Gewandeweg 5, 6161 DJ Geleen
hierna te noemen: gebruiker
Artikel 1. Definities
- In deze Algemene Voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de
navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Gebruiker: de gebruiker van de Algemene Voorwaarden,
vertegenwoordiger van 2B-Alive Counselling en Therapie
Opdrachtgever: de wederpartij van gebruiker.
Overeenkomst: de mondelinge of schriftelijke overeenkomst tot
dienstverlening.
Artikel 2. Algemeen
- Deze Algemene Voorwaarden gelden voor ieder aanbod, iedere offerte en
iedere overeenkomst tussen gebruiker en een opdrachtgever waarop
gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover
van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is
afgeweken.
- De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle
overeenkomsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen
te worden betrokken.
- Eventuele afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig
indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
- De toepasselijkheid van eventuele inkoopvoorwaarden of andere
voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Indien één of meerdere der bepalingen in deze Algemene Voorwaarden
nietig zijn of mochten worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van
deze Algemene Voorwaarden volledig van toepassing. Gebruiker en
opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen
ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te
komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking
van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Artikel 3. Aanbod en offerte
- Een aanbod of offerte kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor
de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit
het aanbod of de offerte volgt.
- De herroeping van een aanbod of offerte kan slechts geschieden, zolang
het aanbod of de offerte niet is aanvaard en evenmin een mededeling,
houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod of de offerte de
mededeling dat het een vrijblijvend aanbod respectievelijk een vrijblijvende
offerte betreft, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding
geschieden.
- De prijzen in genoemd aanbod of genoemde offerte zijn exclusief BTW (Counselling is vrijgesteld van BTW) en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van
de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en
administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
- Indien de aanvaarding (niet op ondergeschikte punten) afwijkt van
hetgeen is opgenomen in het aanbod of de offerte, dan is gebruiker
daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig
deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij gebruiker anders aangeeft.
- Wijkt een tot aanvaarding strekkend antwoord op een aanbod of offerte
daarvan slechts op ondergeschikte punten af, dan geldt dit antwoord als
aanvaarding en komt de overeenkomst overeenkomstig deze aanvaarding
tot stand, tenzij gebruiker onverwijld bezwaar maakt tegen de verschillen.
- Een samengestelde prijsopgave verplicht gebruiker niet tot het verrichten
van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de
opgegeven prijs.
- Het aanbod of de offerte geldt niet automatisch voor toekomstige
opdrachten.
Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst
- Gebruiker zal de overeenkomst met terzijdestelling van het bepaalde in
artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek en artikel 407 lid 2 Burgerlijk Wetboek
naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed
vakmanschap uitvoeren.
- De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan
gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de
opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk
zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan gebruiker worden
verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde
gegevens niet tijdig aan gebruiker zijn verstrekt, heeft gebruiker het recht
de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de
vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven
aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
- Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat
gebruiker is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en /
of onvolledige gegevens.
- Opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor eventuele aanspraken van derden,
die in verband met de uitvoering van de overeenkomst materiële dan wel
niet-materiële schade lijden die aan opdrachtgever toerekenbaar is.
Artikel 5. Wijziging van de overeenkomst
- Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een
behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden
te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de
overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
- Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of
aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor
worden beïnvloed. Gebruiker zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk
hiervan op de hoogte stellen.
- Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en / of
kwalitatieve consequenties zal hebben, zal gebruiker de opdrachtgever
hierover tevoren inlichten.
- Indien een vast honorarium is overeengekomen zal gebruiker daarbij
aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een
verandering van dit honorarium tot gevolg heeft.
- In afwijking van lid 3 zal gebruiker geen meerkosten in rekening kunnen
brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van
omstandigheden die aan gebruiker kunnen worden toegerekend.
Artikel 6. Contractsduur; uitvoeringstermijn
- De overeenkomst tussen gebruiker en een opdrachtgever wordt
aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst
anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders
overeenkomen.
- Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde
werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een
fatale termijn. In onderling overleg kan worden besloten de overeenkomst
of de uitvoering van genoemde werkzaamheden voort te zetten dan wel te
beëindigen.
Artikel 7. Honorarium
- Gebruiker en opdrachtgever komen bij het tot stand komen van de
overeenkomst een vast honorarium overeen. Het vaste honorarium wordt
berekend volgens de gebruikelijke tarieven van gebruiker en geldt voor de
duur van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk wordt
overeengekomen dat het honorarium voor bepaalde onderdelen van de
overeenkomst in hoogte afwijkt van het vaste honorarium.
- Counselling is vrijgesteld van BTW.
- Gebruiker is jaarlijks op 1 januari gerechtigd tot aanpassing van het
honorarium aan inflatie en marktconformiteit.
- Voorts is gebruiker gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen indien
tussen het moment van aanbod en begin van uitvoering van de
overeenkomst, de tarieven ten aanzien van de kosten van uitvoering van
de overeenkomst voor gebruiker zijn gestegen.
- Voorts mag gebruiker het honorarium verhogen wanneer tijdens de
uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de oorspronkelijk
overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate
onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, en zulks
niet toerekenbaar is aan gebruiker, dat in redelijkheid niet van gebruiker
mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten
tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium. Gebruiker zal de
opdrachtgever in dat geval van het voornemen tot verhoging van het
honorarium in kennis stellen. Gebruiker zal daarbij de omvang van de
verhoging en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.
Artikel 8. Betaling
- Betaling dient te geschieden na intakegesprek(ken) en iedere vervolgaf[1]spraak, contant en in de valuta waarin is gedeclareerd. Opdrachtgever
ontvangt bij contante betaling een factuur met de aantekening dat het
bedrag is voldaan.
- Indien opdrachtgever niet aan zijn verplichting van contante betaling
voldoet dient betaling te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op
een door gebruiker aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd.
- Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsver[1]plichting niet op.
- Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van
14 dagen dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij
de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De
rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment
dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het
volledige bedrag.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van
de opdrachtgever zijn de vorderingen van gebruiker op de opdrachtgever
onmiddellijk opeisbaar.
- Gebruiker heeft het recht de door opdrachtgever gedane betalingen te la[1]ten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in
mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de
hoofdsom en de lopende rente.
Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot
betaling weigeren, indien de opdrachtgever een andere volgorde voor de
toerekening aanwijst.
Gebruiker kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daar[1]bij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten
worden voldaan.
- Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van
14 dagen dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en kan
gebruiker, zonder daardoor in verzuim te komen, besluiten de dienstverle[1]ning aan opdrachtgever op te schorten dan wel de overeenkomst met
opdrachtgever met onmiddellijke ingang te beëindigen. Gebruiker zal
opdrachtgever van zijn eventuele voornemen tot opschorting van de
dienstverlening dan wel beëindiging van de overeenkomst schriftelijk in
kennis stellen.
Artikel 9. Bruikleen
- Alle door gebruiker aan opdrachtgever in bruikleen gegeven zaken, daar[1]onder eventueel mede begrepen ontwerpen, schetsen, tekeningen, films,
software, (elektronische) bestanden, enz., blijven eigendom van gebruiker,
tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
- De opdrachtgever is niet bevoegd de in bruikleen gegeven zaken te
verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
- Indien derden beslag leggen op de in bruikleen gegeven zaken dan wel
rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht
gebruiker zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de
hoogte te stellen.
- De opdrachtgever verplicht zich de in bruikleen gegeven zaken te
verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffingsschade en
waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op
eerste verzoek ter inzage te geven.
- In bruikleen genomen zaken van de gebruiker mogen niet aan derden ter
hand worden gesteld of ter inzage worden meegegeven. Overtreding van
dit artikel zal op straffe van boete worden gesteld.
Artikel 10. Teruggave van in bruikleen gegeven zaken
- Indien gebruiker aan opdrachtgever bij de uitvoering van de overeenkomst
zaken in bruikleen heeft gegeven is opdrachtgever gehouden genoemde
zaken op verzoek van gebruiker of in overeenstemming met hetgeen werd
overeengekomen binnen 14 dagen in oorspronkelijke staat, vrij van
gebreken en volledig te retourneren. Indien de opdrachtgever deze
verplichting niet nakomt zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor zijn
rekening.
- Indien opdrachtgever, om welke reden ook, na daartoe strekkende
aanmaning, alsnog in gebreke blijft met de onder 1. genoemde
verplichting, heeft gebruiker het recht de daaruit voortvloeiende schade en
kosten, waaronder de kosten van vervanging, op opdrachtgever te
verhalen.
Artikel 11. Incassokosten
- Is opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of
meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter
verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van opdrachtgever.
Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een
geldsom, dan verbeurt hij een dadelijk opeisbare boete van 15% over het
nog verschuldigde bedrag. Dit met een maximum van € 50,00 (zegge:
vijftig euro).
- Indien gebruiker hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs nood[1]zakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
- De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen
eveneens voor rekening van opdrachtgever.
- Opdrachtgever is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.
Artikel 12 Klachtenafhandeling
- De gebruiker is lid van de “Algemene Beroepsvereniging voor
Counselling”, welke is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Amsterdam onder nummer 33299478.
Gebruiker heeft zich verbonden aan de “Gedragscode voor de
Counsellor”.
- De “Algemene Beroepsvereniging voor Counselling (ABvC) is overeen[1]komstig de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) aangesloten
bij een onafhankelijke Geschillencommissie voor de complementaire en
alternatieve gezondheidszorg (SKAG). De ABvC heeft een onafhankelijke
klachtenfunctionaris die in eerste instantie het aanspreekpunt is voor
klachten van de opdrachtgever.
- Indien de opdrachtgever kiest voor het zich wenden tot de
klachtenfunctionaris van de ABvC is de gebruiker gehouden hierin te
participeren. Voordat de opdrachtgever gebruik wil maken van de
klachtenfunctionaris van de ABvC dient de opdrachtgever eerst zijn of
haar bezwaren, klachten en/of grieven voor te leggen aan de gebruiker.
Komen opdrachtgever en gebruiker niet tot een oplossing dan kan
opdrachtgever zich wenden tot de klachtenfunctionaris van de ABvC.
Hij/zij zal met opdrachtgever en gebruiker trachten tot een oplossing te
komen.
- Indien de klachtenfunctionaris, opdrachtgever en gebruiker nog niet tot
een oplossing komen, dan zal de klachtenfunctionaris van de ABvC op
verzoek van de opdrachtgever de zaak doorgeleiden naar de SCAG ter
verdere afhandeling van diens klachten, bezwaren en/of grieven.
Wanneer de opdrachtgever verzoekt naar de SCAG te willen gaan dan
zijn hieraan kosten verbonden.
Op de website van de SCAG (https://www.scag.nl/) kunnen de kosten
hiervoor gevonden worden.
- De Geschillencommissie heeft tot taak alle geschillen tussen opdrachtge[1]ver en gebruiker te beslechten door middel van een uitspraak in de vorm
van een bindend advies of door alsnog een schikking tussen opdrachtge[1]ver en gebruiker te bevorderen.
De Geschillencommissie zal binnen een periode van 6 maanden uitspraak
doen. Opdrachtgever kan hierover niet in hoger beroep gaan.
- In geval de uitspraak niet tot voldoening leidt van de opdrachtgever kan de
opdrachtgever in sommige gevallen zich wenden tot de civiele rechter.
Artikel 13. Opzegging
- Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen.
- Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door gebruiker, zal
gebruiker in overleg met en met instemming van opdrachtgever zorgdra[1]gen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden,
tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen
die aan opdrachtgever toerekenbaar zijn.
Artikel 14. Opschorting en ontbinding
- Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of
de overeenkomst te ontbinden, indien opdrachtgever de verplichtingen uit
de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
- Voorts is gebruiker bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien
zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van
de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en
billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins
omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde
instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden
verwacht.
- Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van gebrui[1]ker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien gebruiker de
nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit
de wet en overeenkomst.
- Gebruiker behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
Artikel 15. Aansprakelijkheid
- Indien gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid
beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
- Indien gebruiker aansprakelijk is voor directe schade, dan is deze
aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de
door de assuradeur van gebruiker in het voorkomende geval te
verstrekken uitkering.
- Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de
schade voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin
van deze voorwaarden;
- de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van
gebruiker aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet
aan gebruiker toegerekend kunnen worden;
- redelijke kosten, gemaakt ter beperking van schade, voor zover
opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking
van directe schade als bedoeld in deze Algemene Voorwaarden.
- Onder schade aan personen of zaken wordt niet verstaan de door
opdrachtgever gemaakte kosten van maatregelen ter voorkoming van
schade als bedoeld in artikel 6:96 BW en vergelijkbare wettelijke
bepalingen, daaronder begrepen de daaruit voortvloeiende schade.
- Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder
begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade
door bedrijfsstagnatie, emotionele schade of schade voortvloeiende uit
beslissingen die de opdrachtgever heeft genomen, al dan niet in overleg
met gebruiker. Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor
keuzes.
- De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de
aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te
wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of zijn ondergeschikten.
Artikel 16. Vrijwaringen
- De opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor aanspraken van derden met
betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de
opdrachtgever verstrekte dan wel in bruikleen gegeven materialen of
gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
- Indien opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische
bestanden of software etc. verstrekt, garandeert de opdrachtgever dat de
informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van
virussen en defecten.
Artikel 17. Risico-overgang
- Het risico van verlies of beschadiging van de zaken die voorwerp van de
overeenkomst zijn, gaat op opdrachtgever over op het moment waarop
deze aan opdrachtgever juridisch en/of feitelijk worden geleverd of in
bruikleen worden gegeven en daarmee in de macht van opdrachtgever of
van enige door opdrachtgever aan te wijzen derde(n) worden gebracht.
Artikel 18. Overmacht
- Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien
zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is
te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechts-handeling of in
het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
- Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan naast
hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van
buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop gebruiker
geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de
verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker
worden daaronder begrepen.
- Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de
omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker
zijn verplichtingen had moeten nakomen.
- Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de
verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode
langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de
overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade
aan de andere partij.
- Voorzover gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels
gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze
zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen
gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is gebruiker gerechtigd om het
reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te
declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als
ware het een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 19. Geheimhouding
- Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit
andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit
door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van
de informatie.
- Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak,
gebruiker gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de
bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en gebruiker
zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoeg[1]de rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is gebruiker
niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de weder[1]partij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van
enige schade, hierdoor ontstaan.
Artikel 20. Intellectuele eigendom en auteursrechten
- Onverminderd het overigens in deze Algemene Voorwaarden bepaalde,
behoudt gebruiker zich de rechten en bevoegdheden voor die gebruiker
toekomen op grond van de Auteurswet.
- Gebruiker behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden
toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover
hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt
gebracht.
Artikel 21. Geschillen
- De rechter in de vestigingsplaats van gebruiker is bij uitsluiting bevoegd
van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is.
Niettemin heeft gebruiker het recht het geschil voor te leggen aan de
volgens de wet bevoegde rechter.
- Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het
uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te
beslechten.
Artikel 22. Toepasselijk recht
- Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de opdrachtgever
is het Nederlands recht van toepassing.
Artikel 23. Wijziging, uitleg en vindplaats
van de Algemene Voorwaarden
- Deze Algemene Voorwaarden zijn in te zien op de website van de ABvC,
in te zien of te verkrijgen op het praktijkadres van 2B-Alive
Counselling en Therapie
- Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze Algemene
Voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
- Van toepassing is steeds de laatst vastgestelde versie c.q. de versie zoals
die gold ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst
© ABvC – versie januari 2021